Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Gold-IP

Paraat

Teletek

SmartCell

Network Optix

Sequrix

Trigion

Connect Security

NIBHV

Eagle Eye Networks

IDIS

Traka ASSA ABLOY

Milestone

Brivo

Lobeco

Paxton

VIGI

Intrasec

Masset

Seris

HID

Nenova

Bosch Security Systems

Eizo

VEB

Advancis

CDVI

Multiwacht Security

SmartSD

VVNL

Crown Security Services

CSL

Uniview

Distri Company

i-Pro

Akuvox

Genetec

Hanwha Vision Europe

Synguard

Paralax

ASIS

2N

Securitas

ASSA ABLOY

MPL

Add Secure

Unii

VGN Group

WBN Security

Hikvision

OpenEye

ARAS

Alphatronics

Seagate

HD Security

G4S

OSEC

SMC Alarmcentrale

Alarm Meldnet

VisionPlatform.ai

Optex

LUGN

Aritech

Bydemes

Top Security

Secusoft

Van Dusseldorp Training

VBN

Service Centrale Nederland

Kidde Commercial

Ajax Systems

Regio Control Veldt

VAIBS

ADI

MOBOTIX

Centurion

SOBA

NVD breidt app uit met push/sms-berichten

18 februari 2020
Redactie
10:12

Met de Mijn NVD-app kunnen klanten van de NVD Alarm- en Servicecentrale hun alarminstallatie op afstand beheren. Nieuw in dit handige hulpmiddel is de mogelijkheid om push- of sms-berichten te ontvangen bij technische meldingen, verboden uitschakelingen en te late inschakelingen.

De via Google Play of App Store verkrijgbare app biedt op een beveiligde manier controle en beheer over de communicatie tussen het alarmsysteem en de Alarm- en Servicecentrale van NVD Beveiligingen. Met de nieuwste versie krijgen gebruikers ook meldingen van technische storingen op hun mobiele telefoon. Ook wordt de gebruiker gealarmeerd als het systeem te laat of te vroeg wordt in- of uitgeschakeld (indien gebruikt wordt gemaakt van roostertijdbewaking). Voorheen werd de gebruiker gebeld door een centralist. Dat hoeft niet meer dankzij de nieuwe functionaliteit. Er wordt nu alleen nog gebeld, wanneer niet binnen dertig minuten wordt gereageerd op een technische melding.

Handige functies
Naast de nieuwe functies is het met de app mogelijk om te controleren of het alarmsysteem is in- of uitgeschakeld. Ook kunnen gebruikers via de app overwerk of wijzigingen (eenmalig) van de werktijden doorgeven. De Alarm- en Servicecentrale controleert dan op het aangepaste tijdstip of het systeem is in- of uitgeschakeld.
Het kan verder gebeuren dat een van de contactpersonen tijdelijk onbereikbaar is en daarom niet als waarschuwingsadres kan dienen. Ook dat is met de app eenvoudig in te stellen, net als de belvolgorde van contactpersonen. Tijdens de ingestelde afwezigheid wordt de contactpersoon niet gebeld door de centralist. Handig is verder het logboek in de app. Op elk moment is na te gaan wie wanneer heeft in- of uitgeschakeld, wanneer er alarm is geweest en hoe dat is afgehandeld.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

VIGI

Artitech Kidde Commercial

Suricat

Boon Edam

SequriX

Seagate

Distri Company

Wordt een partner