Beveiliging nieuws

Onze partners

Seris

20face

BHVcertificaat.online

Service Centrale Nederland

Lobeco

ASSA ABLOY

Masset Solutions

VBN

Paraat

HD Security

Milestone

Kiwa

Trigion

DZ Technologies

PG Security Systems

Regio Control Veldt

Securitas

NIBHV

NetworxConnect

ADI

VEB

Dero Security Products

Traka ASSA ABLOY

Eagle Eye Networks

Centurion

Crown Security Services

Uniview

VAIBS

G4S

SOBA

CardAccess

CDVI

IDIS

ARAS

SmartSD

ASIS

CSL

Avigilon Alta

Eizo

Oribi ID Solutions

OSEC

SMC Alarmcentrale

JMB Groep

Paxton

Explicate

Add Secure

Ajax Systems

i-Pro

Unii

GFT

Hikvision

VVNL

Optex

Akuvox

Multiwacht

Top Security

De Beveiligingsjurist

2N

Alphatronics

Hanwha Vision Europe

Sequrix

Nimo Drone Security

Gold-IP

Bydemes

Alarm Meldnet

Genetec

VideoGuard

RoSecure

Advancis

EAL

Secusoft

HID

Brivo

Seagate

Nimo Dog Security

SmartCell

Connect Security

Bosch Security Systems

Nenova

Onderzoek naar veiligheid waterstof in parkeergarages

16 februari 2021
Redactie
07:50

Behalve elektrische auto’s, vormen ook auto’s op waterstof een bijzonder risico in parkeergarages. Het Instituut Fysieke Veiligheid deed daar in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat nader onderzoek naar.

Het doel van het onderzoek was om kennis te verkrijgen over de veiligheidsaspecten van waterstofauto’s in parkeergarages. Middels literatuuronderzoek is onderzocht hoe waterstof kan vrijkomen uit een waterstofauto, welke effecten daarbij kunnen optreden, welke omstandigheden bepalend zijn en hoe waarschijnlijk het vrijkomen en het ontsteken van waterstof in een parkeergarage is.

Resultaten
Het onderzoek maakt duidelijk dat waterstof op diverse manieren kan vrijkomen uit de waterstoftank. Dat kan resulteren in een fakkel of een explosie. De omstandigheden in parkeergarages hebben invloed op zowel de kans dat waterstof vrijkomt als op de mogelijke effecten daarvan. Die effecten zijn naar verwachting groter vanwege het besloten karakter van parkeergarages. Daar staat tegenover dat de kans kleiner is dat de tank door een krachtige botsing lek raakt, vanwege de lage snelheid waarmee auto’s in parkeergarages rijden.
Het IFV gaat de resultaten van de literatuurstudie gebruiken om kennisdocumenten op te stellen voor de veiligheidsregio’s. Die kunnen op basis daarvan de risico’s beter beheersen en incidenten beter bestrijden.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Seagate

Suricat

Videoguard

Wordt een partner