Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

G4S

Alarm Meldnet

Kidde Commercial

SmartCell

Traka ASSA ABLOY

Seagate

Hikvision

Multiwacht

Eizo

ASIS

Nenova

Milestone

SOBA

Oribi ID Solutions

Centurion

Sequrix

VEB

Alphatronics

2N

VideoGuard

Optex

Synguard

CSL

Ajax Systems

VGN Group

VVNL

Genetec

Top Security

Paraat

ARAS

Paralax

NIBHV

EAL

ASSA ABLOY

Aritech

VBN

Seris

Securitas

Secusoft

Masset

SmartSD

Service Centrale Nederland

HD Security

Add Secure

Distri Company

Unii

ADI

CDVI

SMC Alarmcentrale

Lobeco

Uniview

Avigilon Alta

BHVcertificaat.online

Trigion

i-Pro

Network Optix

NetworxConnect

Akuvox

Connect Security

Brivo

HID

Eagle Eye Networks

VAIBS

IDIS

Dero Security Products

Gold-IP

OSEC

Regio Control Veldt

Intrasec

Paxton

Crown Security Services

Advancis

MOBOTIX

Hanwha Vision Europe

Bydemes

Bosch Security Systems

Onderzoek naar veiligheid waterstof in parkeergarages

16 februari 2021
Redactie
07:50

Behalve elektrische auto’s, vormen ook auto’s op waterstof een bijzonder risico in parkeergarages. Het Instituut Fysieke Veiligheid deed daar in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat nader onderzoek naar.

Het doel van het onderzoek was om kennis te verkrijgen over de veiligheidsaspecten van waterstofauto’s in parkeergarages. Middels literatuuronderzoek is onderzocht hoe waterstof kan vrijkomen uit een waterstofauto, welke effecten daarbij kunnen optreden, welke omstandigheden bepalend zijn en hoe waarschijnlijk het vrijkomen en het ontsteken van waterstof in een parkeergarage is.

Resultaten
Het onderzoek maakt duidelijk dat waterstof op diverse manieren kan vrijkomen uit de waterstoftank. Dat kan resulteren in een fakkel of een explosie. De omstandigheden in parkeergarages hebben invloed op zowel de kans dat waterstof vrijkomt als op de mogelijke effecten daarvan. Die effecten zijn naar verwachting groter vanwege het besloten karakter van parkeergarages. Daar staat tegenover dat de kans kleiner is dat de tank door een krachtige botsing lek raakt, vanwege de lage snelheid waarmee auto’s in parkeergarages rijden.
Het IFV gaat de resultaten van de literatuurstudie gebruiken om kennisdocumenten op te stellen voor de veiligheidsregio’s. Die kunnen op basis daarvan de risico’s beter beheersen en incidenten beter bestrijden.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Suricat

Boon Edam

Seagate

SequriX

Artitech Kidde Commercial

Videoguard

Distri Company

Wordt een partner