Pilot tegen uitgaansgeweld in Amsterdam
Op het Amsterdamse Rembrandtplein gaat vanavond een pilot van start om het uitgaansgeweld aan te pakken. Er lopen vanaf dat moment iedere vrijdag- en zaterdagavond hosts rond.

De gemeente ziet de hosts als de nog ontbrekende schakel tussen bewoners, ondernemers, bezoekers en handhavers en politie. Sinds april was er al extra handhaving op het Rembrandtplein, door de pilot moet het Rembrandtplein schoner en veiliger worden, zegt het Parool. De pilot wordt de komende maanden stapsgewijs uitgebreid met onder andere betere verlichting en het zoveel mogelijk verwijderen van geparkeerde fietsen. Ook worden horecapersoneel en portiers opgeleid om geweld beter te herkennen en voorkomen.






































































































