Beveiliging nieuws

Onze partners

VEB

VBN

NIBHV

Service Centrale Nederland

VVNL

EAL

Traka ASSA ABLOY

Avigilon Alta

De Beveiligingsjurist

Eizo

Advancis

Nenova

ASSA ABLOY

HID

Milestone

Regio Control Veldt

PG Security Systems

BHVcertificaat.online

Hikvision

GFT

Dero Security Products

Masset Solutions

IDIS

CDVI

Paraat

Add Secure

Paxton

Uniview

SmartCell

Seagate

ADI

Bosch Security Systems

Bydemes

ASIS

HD Security

Nimo Drone Security

JMB Groep

Lobeco

Brivo

Trigion

NetworxConnect

Genetec

Sequrix

CSL

Ajax Systems

20face

Eagle Eye Networks

Multiwacht

ARAS

Seris

SMC Alarmcentrale

Kiwa

Crown Security Services

Connect Security

Gold-IP

Akuvox

DZ Technologies

Alarm Meldnet

Top Security

OSEC

Optex

Unii

Oribi ID Solutions

Explicate

VideoGuard

Hanwha Vision Europe

Alphatronics

Nimo Dog Security

G4S

2N

Centurion

VAIBS

Securitas

RoSecure

SOBA

i-Pro

CardAccess

Secusoft

MPL

SmartSD

Reizigers in nood kunnen nu WhatsAppen met ministerie BZ

17 juli 2019
Redactie
04:56

Nederlanders die deze zomer in de problemen komen op hun vakantieadres kunnen nu ook via +31682387796 een WhatsApp-bericht sturen naar Buitenlandse Zaken. Minister Blok bracht dinsdag een werkbezoek aan het 24/7 BZ ContactCenter om met medewerkers te spreken en hun ervaringen te horen.

Na een succesvolle pilot is WhatsApp nu een vast communicatiemiddel van het 24/7 BZ Contact Center met Nederlanders die voor hulp of informatie een beroep doen op het ministerie. Het 24/7 BZ ContactCenter draait op dit moment op volle sterkte. Het contactcentrum van Buitenlandse Zaken ontvangt jaarlijks ruim een half miljoen telefoontjes en zo’n 150.000 emails. In de zomermaanden nemen twee keer zo vaak mensen contact op met het Contactcenter dan op de dagen buiten het zomervakantieseizoen.

Zo gemakkelijk mogelijk
Minister Blok: “Ik gun iedereen een onbezorgde vakantie. We willen Nederlanders helpen zich zo goed mogelijk voor te bereiden op hun vakantie, met bijvoorbeeld onze BZ Reisapp waarin belangrijke informatie op te zoeken is over het land van bestemming. Helaas zien we dat het toch wel eens misgaat. Buitenlandse Zaken staat permanent klaar voor reizigers die in de problemen komen. We willen het voor hen zo gemakkelijk mogelijk maken om met Buitenlandse Zaken in contact te komen. Met het uitbreiden van de contactmogelijkheid via WhatsApp sluiten we nog beter aan bij de wensen van de reiziger. Onze medewerkers zijn 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar voor Nederlanders die een beroep willen doen op de dienstverlening van Buitenlandse Zaken.”

Speciale catalogus
Buitenlandse Zaken streeft ernaar de dienstverlening voor Nederlanders in het buitenland voortdurend te verbeteren en aan te passen aan de wensen van de Nederlander. Zo is dit jaar ook het reisadvies vernieuwd volgens de wens van de gebruiker, om zo de reiziger te helpen zich beter voor te bereiden voor een reis naar het buitenland.
Vorig jaar heeft Buitenlandse Zaken voor het eerst de gehele consulaire dienstverlening vastgelegd in een speciale catalogus. Deze catalogus is onderdeel van de jaarlijkse beleidsnota De Staat van het Consulaire. Deze maand juli heeft minister Blok de nieuwste versie van de Staat van het Consulaire aangeboden aan de Tweede Kamer.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Videoguard

Seagate

Suricat

MPL

Wordt een partner