Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

ARAS

CDVI

VIGI

VVNL

VEB

Traka ASSA ABLOY

Securitas

Paxton

Distri Company

Top Security

IDIS

Paralax

OSEC

WBN Security

ADI

LUGN

2N

Multiwacht Security

VBN

VAIBS

VGN Group

Bydemes

Uniview

Optex

Unii

HID

Hikvision

Milestone

Seris

G4S

Synguard

Regio Control Veldt

Ajax Systems

Brivo

SmartCell

Bosch Security Systems

Add Secure

Alarm Meldnet

Centurion

Masset

Gold-IP

Sequrix

Eizo

Crown Security Services

Eagle Eye Networks

Trigion

Intrasec

Network Optix

Seagate

Hanwha Vision Europe

Service Centrale Nederland

Kidde Commercial

MOBOTIX

ASSA ABLOY

Secusoft

Aritech

Paraat

Van Dusseldorp Training

Akuvox

MPL

Genetec

CSL

Alphatronics

SOBA

OpenEye

i-Pro

Teletek

Lobeco

Nenova

HD Security

Connect Security

VisionPlatform.ai

SMC Alarmcentrale

ASIS

SmartSD

Advancis

NIBHV

Richtlijn voor bestrijding brand in elektrische voertuigen

9 mei 2020
Redactie
17:03

Begin 2020 stonden er in Nederland al ruim 100.000 elektrische voertuigen geregistreerd. Auto’s, maar ook trucks en bussen. Voor een effectieve en veilige inzet van de brandweer bij incidenten met e-voertuigen stelt het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV) nu een zakkaart en aandachtskaart beschikbaar.

De zakkaart – een handelingsperspectief – kan dienen als geheugensteuntje voor de bevelvoerder en eventueel de officier van dienst, tijdens de uitruk naar een incident met een elektrisch of hybride voertuig. De aandachtskaart is uitgebreider en bevat extra informatie die in de voorbereiding op de incidentbestrijding kan worden doorgenomen door officieren, bevelvoerders en manschappen.

Ontwikkeld door specialisten
Het IFV heeft de kaarten ontwikkeld met inbreng van enkele (brandweer)specialisten uit de Community of Practice Battery Packs. De kaarten zullen onder meer gebruikt worden voor het maken van les- en oefenstof.
Nederland staat aan het begin van de energie- en mobiliteitstransitie. In beide transities spelen battery packs een cruciale rol: bijvoorbeeld als opslagmedium voor energie in voertuigen, maar ook voor opslag van zonne- en windenergie. De samenleving als geheel en de mobiliteitssector in het bijzonder, gaat steeds meer gebruik maken van oplaadbare energieopslagsystemen. De Nederlandse laadinfrastructuur staat hierdoor voor grote uitdagingen. Denk hierbij aan privé-opwekking, opslag, distributie en gebruik van energie en aan grootschalige aanleg van laadinfrastructuur in parkeergarages en remises.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Suricat

VIGI

Boon Edam

Seagate

SequriX

Artitech Kidde Commercial

Distri Company

Wordt een partner