Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

MOBOTIX

i-Pro

Hanwha Vision Europe

Bosch Security Systems

Centurion

Eizo

Aritech

Optex

HID

VisionPlatform.ai

Unii

VEB

VVNL

Brivo

CDVI

Seris

Eagle Eye Networks

VAIBS

Synguard

Alphatronics

Gold-IP

Traka ASSA ABLOY

Advancis

SOBA

OSEC

Alarm Meldnet

Hikvision

Ajax Systems

Teletek

SmartSD

Sequrix

Top Security

Paxton

2N

IDIS

EAL

Connect Security

BHVcertificaat.online

CSL

Nenova

Dero Security Products

VGN Group

Multiwacht

Distri Company

Masset

VideoGuard

Lobeco

ASSA ABLOY

Genetec

ADI

VBN

ASIS

G4S

Trigion

Uniview

Akuvox

Add Secure

Paralax

Secusoft

NIBHV

MPL

SMC Alarmcentrale

Seagate

Paraat

Service Centrale Nederland

Kidde Commercial

Milestone

Bydemes

Crown Security Services

LUGN

Intrasec

Regio Control Veldt

HD Security

SmartCell

Network Optix

Oribi ID Solutions

ARAS

Securitas

Schiphol zoekt systeem voor betere inzet beveiligers

8 mei 2017
Redactie
05:45

Volgens ‘Up in the Sky’ is Schiphol op zoek naar een systeem dat helpt bij het plannen van de inzet van beveiligers. Hiervoor is in april een openbare marktconsultatie uitgeschreven. Het systeem is hard nodig, wegens de toenemende klachten over wachtrijen.

Niet alleen passagiers die urenlang moeten wachten zijn boos op Schiphol. Ook de luchtvaartmaatschappijen, met de KLM voorop, hebben aangegeven dat de huidige situatie niet langer acceptabel is. Volgens Schiphol is er voldoende capaciteit, maar wordt die niet optimaal benut. Daarom is men op zoek naar een oplossing daarvoor. Bedrijven die hierover ideeën hebben kunnen zich tot 16 mei bekendmaken bij de luchthaven. Het te leveren systeem moet inzicht geven in het benodigde aantal securitylanes, inclusief personele bezetting. Ook moet het de passagiersstromen in kaart kunnen brengen. Verder wil Schiphol inzicht krijgen in de verwachte wachttijden, de productiviteit en kosten. Daarnaast moet het de benodigde hoeveelheid beveiligers berekenen voor personeelsingangen, bagagescreening en ad hoc-beveiliging bij bouwwerkzaamheden. Verder wil Schiphol graag van bedrijven horen hoe hun oplossing voor de planning van beveiligers in het totaalplaatje van het management van luchthavenpersoneel past.

55 lanes
Sinds 2015 werkt Schiphol met gecentraliseerde controle van passagiers en handbagage in plaats van controle bij de gates. Dit had moeten zorgen voor een snellere doorstroming van passagiers. Vooral tijdens de afgelopen meivakantie werd duidelijk dat dit doel tot nu toe niet bereikt is. Ook de tijdelijke extra vertrekhal met zes security lanes hielp niet voldoende. Daarnaast heeft Schiphol vijftien lanes in vertrekhal 1, dertien in hal 2, veertien in hal 3 en vijf in hal 4. Op piekmomenten zouden volgens de luchthaven alle lanes in bedrijf zijn.

Deel dit artikel via:

Vlog

Premium partners

Suricat

Boon Edam

Distri Company

Videoguard

Seagate

SequriX

Artitech Kidde Commercial

Wordt een partner