Securitas werft ‘de persoon achter de beveiliger’
Securitas zet met twee nieuwe wervingscampagnes in op mensen met een ander beroep, maar met de juiste karaktereigenschappen voor het beveiligingsvak en op bestaande beveiligers die zich binnen het bedrijf verder willen ontwikkelen.
Om deze wervingsdoelgroepen te interesseren voor een baan of opleiding bij Securitas, ontwikkelde het beveiligingsbedrijf in samenwerking met EN HR solutions twee wervingscampagnes. Het ene concept is gericht op het inzicht dat mensen onbewust al in zich hebben om beveiliger te zijn door de juiste competenties te hebben. Het andere concept laat de persoon achter de beveiliger zien. Beide campagnes starten in september met als doel om nieuwe beveiligers voor Securitas aan te trekken.
Waakzaam ben je al… nu de opleiding beveiliger nog
In het eerste concept ligt de nadruk op de competenties behulpzaamheid, integriteit en waakzaamheid. Competenties die onmisbaar zijn om als beveiliger je werk goed uit te kunnen voeren. De campagne toont situaties waarin deze competenties naar voren komen, in een context buiten beveiliging om. Zo is te zien hoe een jonge vrouw met kinderen haar tas krijgt aangereikt, die ze in alle hectiek vergeet mee te nemen als ze de bus instapt. Door dagelijkse situaties in beeld te brengen maakt Securitas het beroep van beveiliger toegankelijk voor kandidaten die hier eerder niet aan hebben gedacht.
Vandaag observeer je… morgen ben je het vertrouwde gezicht
Deze campagne, gericht op het werven van huidige beveiligers, toont de persoon achter de beveiliger. Het afwisselende en uitdagende karakter van de baan binnen Securitas staat centraal. Dit wordt onder andere getoond door een beveiliger, die vandaag observeert en morgen bij Securitas weer klanten te woord staat. Maar ook een voorbeeld van een beveiliger die aan het surveilleren is en de volgende dag weer een team aanstuurt. Hiermee brengt het bedrijf ook de ontwikkelingsmogelijkheden in beeld.
Omnichannel mediastrategie
In de campagne spreekt Securitas beveiligers aan, maar ook mensen waarvoor het vak beveiliger helemaal nieuw is. Om dit meer visueel te maken is gebruik gemaakt van diverse media-uitingen en kanalen. Zo zijn voor de awareness-fase video’s gemaakt voor verschillende social media en online kanalen, zoals YouTube, Facebook, Instagram en Display. Voor de attraction-fase worden testimonials en verhalen ingezet. In de action-fase wordt een nieuwe landingspagina ingezet zodat mensen op een laagdrempelige manier in contact kunnen komen met de organisatie.