Beveiliging nieuws

Onze partners

Explicate

Akuvox

Milestone

IDIS

Nimo Dog Security

ASIS

Masset Solutions

NIBHV

VAIBS

Avigilon Alta

ARAS

CSL

Centurion

Top Security

Securitas

Uniview

RoSecure

SmartCell

DZ Technologies

Add Secure

Lobeco

Kiwa

ADI

GFT

Paxton

Bydemes

20face

VVNL

SMC Alarmcentrale

Oribi ID Solutions

Optex

Seagate

Genetec

SOBA

G4S

HID

Multiwacht

i-Pro

Advancis

NetworxConnect

Bosch Security Systems

Gold-IP

Eizo

JMB Groep

Ajax Systems

Nimo Drone Security

Alarm Meldnet

Alphatronics

Seris

OSEC

Hanwha Vision Europe

Traka ASSA ABLOY

CardAccess

Crown Security Services

SmartSD

2N

PG Security Systems

HD Security

Trigion

Regio Control Veldt

Service Centrale Nederland

CDVI

VBN

Brivo

Sequrix

Connect Security

Dero Security Products

Hikvision

EAL

Eagle Eye Networks

De Beveiligingsjurist

VEB

Nenova

Unii

Paraat

Secusoft

VideoGuard

ASSA ABLOY

BHVcertificaat.online

Stijging van aantal bruikbare overvalmeldingen

22 december 2011
Redactie
17:06

Sinds de start van de campagne ‘Een overvaller moet zitten, toch?!’ is het aantal meldingen van overvallen flink gestegen. Van september tot en met november kwamen er bij M. 161 serieuze tips binnen. Dat is een stijging van 42% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Van de binnengekomen meldingen bleek 87% bruikbaar. Bijna alle tips zijn door de politie in onderzoek genomen. Tot nu is bekend dat er mede door de M.-tips 19 verdachten zijn aangehouden, 5 zaken opgelost en een overval voorkomen (deze cijfers zijn op basis van 12% terugkoppeling door de politie).

Naast de 161 meldingen over overvallen, werd er ook 24 keer informatie doorgegeven over straatroven. Dit leidde tot nu toe tot 4 opgeloste zaken en 14 aanhoudingen. Circa 60% van de gewelddadige vermogenscriminaliteit wordt gepleegd door daders in de leeftijdsgroep van 18 tot 22 jaar. De doelgroep van de campagne, meiden in de leeftijd van 16 tot 20 jaar, behoort tot dezelfde leeftijdscategorie en deelt vaak dezelfde leefwereld. Zij kunnen daardoor over waardevolle informatie beschikken. Met de campagne riep M. meiden op kennis over de daders van overvallen via de meldlijn te melden.

Er is een campagnefilm online geplaatst op populaire websites zoals MSN en Hyves. Met de campagnefilm werden 1,3 miljoen unieke bezoekers bereikt. Deze hebben de film gemiddeld 3,4 keer gezien. Aanvullend is op Girlscene.nl en de Facebookpagina van deze site extra aandacht gegenereerd. Stichting M. verzorgde op diverse scholen zelf 26 workshops over dilemma’s rondom melden op diverse scholen.

Het voorkomen van en het terugdringen van het aantal overvallen is een topprioriteit van minister Opstelten. Onder leiding van de Taskforce Overvallen loopt op dit moment een ambitieus actieprogramma, met meer dan 100 maatregelen, om het aantal overvallen een halt toe te roepen.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Videoguard

Seagate

Suricat

Wordt een partner