Beveiliging nieuws

Onze partners

Connect Security

CSL

SmartSD

VBN

OSEC

Seagate

Lobeco

Seris

Bosch Security Systems

Akuvox

20face

Explicate

Kiwa

Paxton

Avigilon Alta

HID

Trigion

Traka ASSA ABLOY

VAIBS

Brivo

i-Pro

Service Centrale Nederland

DZ Technologies

2N

Add Secure

Top Security

Eizo

Gold-IP

Paraat

EAL

Eagle Eye Networks

Nenova

Securitas

IDIS

ARAS

NetworxConnect

G4S

Optex

Ajax Systems

ASSA ABLOY

Masset Solutions

De Beveiligingsjurist

Alarm Meldnet

Crown Security Services

SmartCell

JMB Groep

Centurion

GFT

VideoGuard

RoSecure

Uniview

Nimo Drone Security

SMC Alarmcentrale

Sequrix

MPL

NIBHV

Regio Control Veldt

Dero Security Products

Nimo Dog Security

Advancis

CardAccess

Oribi ID Solutions

Milestone

PG Security Systems

ASIS

HD Security

BHVcertificaat.online

VEB

CDVI

Bydemes

ADI

VVNL

Alphatronics

SOBA

Multiwacht

Hikvision

Secusoft

Unii

Hanwha Vision Europe

Genetec

Veel gedupeerden door malafide slotenmakers

25 januari 2017
Redactie
10:21
Tros Opgelicht besteedde dinsdagavond extra aandacht aan malafide slotenmakers, die consumenten met slecht werk en torenhoge rekeningen opzadelen. Het gaat vooral om bedrijven die spoedhulp leveren, bijvoorbeeld als een bewoner zichzelf per ongeluk buiten heeft gesloten.

Het televisieprogramma toonde voorbeelden. Zo kregen twee dames op een gegeven moment hun voordeur niet meer open. Ze vonden ‘Allround Slotenservice’ in de Gouden Gids, dat voor 200 euro het slot kon vervangen. Uiteindelijk werd dit zelfs 370 euro. Vanwege het intimiderende gedrag van de slotenmakers, durfden de dames hier niet tegen te protesteren. Zelfs niet nadat gebleken was dat het nieuwe slot verkeerd was gemonteerd. Een andere vrouw moest onder dreigende druk 580 euro betalen voor twee eenvoudige kettingsloten om een poortdeur af te kunnen sluiten.

Misstanden
Brancheorganisatie NSSG (Nederlandse Sleutel en Slotenspecialisten Gilde) is op de hoogte van de misstanden. Er zijn daar de afgelopen tijd veel klachten binnengekomen over te dure en intimiderende slotenmakers. Veel klachten komen van oudere mensen die een slotenmaker uit de Gouden Gids hebben gehaald. Ook wie via internet een bedrijf zoekt, komt al snel bij Allround Slotenservice terecht. Dit bedrijf en 24h Slotenservice Nederlande staan dankzij advertenties meestal bovenaan in de zoekresultaten met een lokaal nummer. Zo lijkt het alsof de klant met een lokale slotenmaker belt, terwijl hij in werkelijkheid wordt doorverbonden met een callcenter in Duitsland. Tros Opgelicht ontdekte dat achter de bedrijven een Duitser schuilgaat, Carl Leo Spettman, die in eigen land ook een groot slotenbedrijf heeft. Ook het bedrijf RQ&T Slotenmakers zou de omstreden werkwijze hanteren. Klagen heeft volgens de NSSG weinig zin. Als het al lukt om contactgegevens te vinden, verbreekt men bij klachten de verbinding.
Tros Opgelicht sprak ook met ex-werknemers van de slotenmakers. Deze gaven aan dat zij een groot deel van hun omzet aan het Duitse moederbedrijf moesten afstaan en dat zij daarom naar verhouding zo duur waren. Zij volgden zelfs een training om te leren hoe zij klanten konden intimideren om ze zoveel mogelijk geld afhandig te maken. DTG, de uitgever van de Gouden Gids, zegt het niet na te kunnen gaan of adverteerders betrouwbaar zijn, maar vertelde wel advertenties te zullen verwijderen als er daadwerkelijk sprake is van aantoonbaar onrechtmatig handelen.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Suricat

Seagate

MPL

Videoguard

Wordt een partner