Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

Advancis

Lobeco

Akuvox

Gold-IP

Alarm Meldnet

JMB Groep

Centurion

SMC Alarmcentrale

Milestone

Seagate

Secusoft

Nenova

ASIS

CDVI

Paxton

NIBHV

HD Security

ADI

GFT

Seris

2N

Kiwa

Service Centrale Nederland

ARAS

RoSecure

Sequrix

VEB

HID

CardAccess

Add Secure

VAIBS

Eizo

SOBA

Dero Security Products

Bosch Security Systems

Avigilon Alta

Alphatronics

i-Pro

Nimo Dog Security

EAL

Crown Security Services

VBN

SmartCell

Regio Control Veldt

Brivo

Uniview

Optex

NetworxConnect

Paraat

Securitas

IDIS

PG Security Systems

Eagle Eye Networks

DZ Technologies

Top Security

Masset Solutions

Nimo Drone Security

Explicate

Bydemes

Hikvision

VideoGuard

Oribi ID Solutions

Unii

ASSA ABLOY

Connect Security

BHVcertificaat.online

VVNL

SmartSD

Ajax Systems

Trigion

CSL

Hanwha Vision Europe

Multiwacht

Genetec

De Beveiligingsjurist

G4S

20face

Traka ASSA ABLOY

OSEC

Veiligheid bij receptie geeft geen ongastvrije indruk

12 augustus 2009
Redactie
17:40

De ontvangstreceptie van bedrijven roept ergernis op bij ruim driekwart van de werkende Nederlanders. Een onvriendelijke receptioniste en het langdurige wachten zijn daarbij de grootste ergernissen. Dit blijkt uit onderzoek onder 694 respondenten.

Het recente onderzoek is opgesteld door Securitas, waarbij tevens naar voren komt dat 85 procent van de mensen vindt dat een slechte receptie een negatieve indruk geeft over een bedrijf. Ook biedt 69 procent van de bedrijven haar bezoek niets te drinken tijdens het wachten. De twee grootste ergernissen bij de receptie van een bedrijf zijn een onvriendelijke receptioniste en het moeten wachten totdat je geholpen wordt.

“Nederlandse bedrijven kunnen nog een grote inhaalslag maken wat betreft ontvangstbelevenis. Hier bewust mee omgaan voorkomt niet alleen ergernissen, het kan juist worden ingezet als onderscheidend vermogen van een bedrijf”, aldus Fred de Wit, product manager Receptie Services bij Securitas.

Uit de onderzoeksresultaten blijkt tevens dat het gros van de ondervraagden geen problemen heeft met veiligheidsmaatregelen. Denk daarbij aan het gebruik van een intercom voordat iemand binnenkomt of poortjes die alleen met pasjes toegankelijk zijn. Het bevordert de veiligheid, maar geeft zeker geen ongastvrije indruk aldus de Wit.

Deel dit artikel via:

Vlog 5

Premium partners

Suricat

Videoguard

Seagate

Wordt een partner