Veiligheid bij receptie geeft geen ongastvrije indruk
De ontvangstreceptie van bedrijven roept ergernis op bij ruim driekwart van de werkende Nederlanders. Een onvriendelijke receptioniste en het langdurige wachten zijn daarbij de grootste ergernissen. Dit blijkt uit onderzoek onder 694 respondenten.
Het recente onderzoek is opgesteld door Securitas, waarbij tevens naar voren komt dat 85 procent van de mensen vindt dat een slechte receptie een negatieve indruk geeft over een bedrijf. Ook biedt 69 procent van de bedrijven haar bezoek niets te drinken tijdens het wachten. De twee grootste ergernissen bij de receptie van een bedrijf zijn een onvriendelijke receptioniste en het moeten wachten totdat je geholpen wordt.
“Nederlandse bedrijven kunnen nog een grote inhaalslag maken wat betreft ontvangstbelevenis. Hier bewust mee omgaan voorkomt niet alleen ergernissen, het kan juist worden ingezet als onderscheidend vermogen van een bedrijf”, aldus Fred de Wit, product manager Receptie Services bij Securitas.
Uit de onderzoeksresultaten blijkt tevens dat het gros van de ondervraagden geen problemen heeft met veiligheidsmaatregelen. Denk daarbij aan het gebruik van een intercom voordat iemand binnenkomt of poortjes die alleen met pasjes toegankelijk zijn. Het bevordert de veiligheid, maar geeft zeker geen ongastvrije indruk aldus de Wit.