Beveiliging nieuws

Onze partners

Alarm Meldnet

Bydemes

Ajax Systems

DZ Technologies

EAL

Paxton

Hikvision

Masset Solutions

Seris

Gold-IP

SmartCell

Optex

NIBHV

VideoGuard

Centurion

ASSA ABLOY

Brivo

Top Security

Alphatronics

ADI

Lobeco

RoSecure

SMC Alarmcentrale

GFT

Nimo Dog Security

De Beveiligingsjurist

Dero Security Products

Multiwacht

VEB

2N

Kiwa

Unii

SOBA

20face

BHVcertificaat.online

CardAccess

Oribi ID Solutions

ARAS

ASIS

VAIBS

Eizo

Sequrix

Avigilon Alta

CSL

Bosch Security Systems

OSEC

Uniview

G4S

Connect Security

JMB Groep

Hanwha Vision Europe

i-Pro

VBN

Nimo Drone Security

HID

Secusoft

Crown Security Services

Regio Control Veldt

Paraat

HD Security

Service Centrale Nederland

Akuvox

Securitas

Trigion

Explicate

Add Secure

CDVI

VVNL

Genetec

Eagle Eye Networks

NetworxConnect

Advancis

Traka ASSA ABLOY

PG Security Systems

IDIS

Milestone

SmartSD

Nenova

Seagate

Zomercampagne ‘Maak het inbrekers niet te makkelijk’

2 juli 2019
Redactie
07:56

Omdat de vakantiemaanden populair zijn bij inbrekers is de PKVW-inbraakpreventiecampagne ‘Maak het inbrekers niet te makkelijk’ ontwikkeld. Het in samenwerking met de politie en het ministerie van J&V gestarte initiatief richt zich op bewoners die hun woning voor inbrekers soms wel erg uitnodigend achterlaten.

Het is volgens het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid vaak eenvoudig om de woningen eruit te pikken waarvan de bewoners langere tijd weg zijn: uitpuilende brievenbussen, gordijnen die continu gesloten zijn, nooit een lampje aan, geen auto op de oprit. Het CCV – als beheerder van het Politiekeurmerk Veilig Wonen (PKVW) – vindt het belangrijk dat bewoners de hulp van vertrouwde buren inroepen. Zij kunnen een oogje in het zeil houden als de bewoners op vakantie zijn. Ook kunnen ze helpen de woning een bewoonde indruk te geven. Bijvoorbeeld door de post weg te halen, de plantjes water te geven én bij verdachte situaties 112 te bellen.

Gratis campagnemateriaal
Ramen en deuren staan vaker open met het mooie weer. Een insluiper kan dan zonder in te breken de woning binnenkomen en er binnen enkele minuten met diverse kostbaarheden vandoor gaan. Met de campagne adviseert het CCV de bewoners hun deuren en ramen goed op slot te doen en geen kostbaarheden in het zicht te leggen.
Gemeenten, woningcorporaties, politie en PKVW-bedrijven kunnen via de campagnesite kosteloos diverse campagnematerialen downloaden of tegen kostprijs bestellen, zoals: conceptteksten voor bewonersbrief, artikel, website en social media. Maar ook een poster, illustratie, cartoon en burenkaart. Deze zijn vooral gericht om bewoners in hotspotwijken te bereiken.
“Dankzij deze campagne maak je bewoners meer bewust van hun eigen rol bij het voorkomen van inbraken, versterk je de sociale cohesie en werk je samen aan een veiligere gemeente”, aldus Judith Hagendijk, communicatieadviseur bij het CCV.

Bron: Het CCV.

Deel dit artikel via:

Vlog 3

Premium partners

Suricat

Videoguard

Seagate

Wordt een partner