Beveiligingnieuws Logo

Onze partners

NIBHV

Crown Security Services

VAIBS

Genetec

DZ Technologies

NetworxConnect

Brivo

Kiwa

HD Security

2N

Paxton

Top Security

Seris

Centurion

Masset Solutions

ADI

Akuvox

VBN

Bosch Security Systems

Distri Company

Network Optix

Nenova

EAL

Seagate

PG Security Systems

Multiwacht

CDVI

Lobeco

Bydemes

20face

Milestone

OSEC

SOBA

CSL

Hikvision

Regio Control Veldt

G4S

Gold-IP

Alphatronics

Optex

Eizo

CardAccess

Trigion

SMC Alarmcentrale

i-Pro

SmartSD

Advancis

Dero Security Products

Traka ASSA ABLOY

MOBOTIX

Unii

IDIS

ASSA ABLOY

Paraat

ARAS

BHVcertificaat.online

Aritech

HID

Service Centrale Nederland

VideoGuard

Alarm Meldnet

ASIS

SmartCell

VVNL

Hanwha Vision Europe

Oribi ID Solutions

Avigilon Alta

Uniview

Ajax Systems

VEB

Eagle Eye Networks

Sequrix

Securitas

Explicate

Secusoft

Add Secure

Connect Security

Zomercampagne ‘Maak het inbrekers niet te makkelijk’

2 juli 2019
Redactie
07:56

Omdat de vakantiemaanden populair zijn bij inbrekers is de PKVW-inbraakpreventiecampagne ‘Maak het inbrekers niet te makkelijk’ ontwikkeld. Het in samenwerking met de politie en het ministerie van J&V gestarte initiatief richt zich op bewoners die hun woning voor inbrekers soms wel erg uitnodigend achterlaten.

Het is volgens het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid vaak eenvoudig om de woningen eruit te pikken waarvan de bewoners langere tijd weg zijn: uitpuilende brievenbussen, gordijnen die continu gesloten zijn, nooit een lampje aan, geen auto op de oprit. Het CCV – als beheerder van het Politiekeurmerk Veilig Wonen (PKVW) – vindt het belangrijk dat bewoners de hulp van vertrouwde buren inroepen. Zij kunnen een oogje in het zeil houden als de bewoners op vakantie zijn. Ook kunnen ze helpen de woning een bewoonde indruk te geven. Bijvoorbeeld door de post weg te halen, de plantjes water te geven én bij verdachte situaties 112 te bellen.

Gratis campagnemateriaal
Ramen en deuren staan vaker open met het mooie weer. Een insluiper kan dan zonder in te breken de woning binnenkomen en er binnen enkele minuten met diverse kostbaarheden vandoor gaan. Met de campagne adviseert het CCV de bewoners hun deuren en ramen goed op slot te doen en geen kostbaarheden in het zicht te leggen.
Gemeenten, woningcorporaties, politie en PKVW-bedrijven kunnen via de campagnesite kosteloos diverse campagnematerialen downloaden of tegen kostprijs bestellen, zoals: conceptteksten voor bewonersbrief, artikel, website en social media. Maar ook een poster, illustratie, cartoon en burenkaart. Deze zijn vooral gericht om bewoners in hotspotwijken te bereiken.
“Dankzij deze campagne maak je bewoners meer bewust van hun eigen rol bij het voorkomen van inbraken, versterk je de sociale cohesie en werk je samen aan een veiligere gemeente”, aldus Judith Hagendijk, communicatieadviseur bij het CCV.

Bron: Het CCV.

Deel dit artikel via:

Integratierisico's

Premium partners

Suricat

Distri Company

Seagate

Videoguard

SequriX

Aritech

Wordt een partner